jest jeszcze inne zdjęcie dotyczące tych eksperymentów
Amerykańska T7
Brytyjska X type
Niemieckie uprzęże wyglądały inaczej tak jak te poniżej
Niemiecka RZ20
Szukałem innych niemieckich uprzęży w tym niemieckiej RZ 16, jest podobna jak RZ 20,
jak do tej pory nie wygląda na to aby od 1942r Niemcy używali takich uprzęży jaka jest pokazana na tym zdjęciu z eksperymentów.
W związku z tym nachodzi mnie jakieś dziwne pytanie, Niemieckie eksperymenty w amerykańskiej albo brytyjskiej uprzęży ??
Brytyjskie X type.
Jest ktoś w stanie rozwikłać tą zagadkę ??
Znalazłem coś takiego: http://odkrywca.pl/pokaz_watek.php?id=246577 i takie forum ze zdjęciami http://www.dws.org.pl/viewtopic.php?f=18&t=5865&st=0&sk=t&sd=a
OdpowiedzUsuńPaweł, świetna robota, jest teraz materiał porównawczy. myślę że warto będzie go wkrótce omówić.
UsuńPozdrawiam
A ja się zastanawiam jaki był cel badań, skoro uprząż zawieszono na drążku pod sufitem. I jeszcze jedno - o ile człowiek na pierwszym zdjęciu ma (zdaje się) rękę na uwięzi, to drugi trzyma ją chyba samodzielnie...
OdpowiedzUsuńJeśli były to badania dotyczące zachowania sie organizmu pilota podczas wysokich lub niskich ciśnień, to może sprawdzano czy by przeżył przy skoku z dużych wysokości na spadochronie i w związku z tym symulowano warunki jak najbardziej zbliżone do tam wystepujących, a do tego była potrzebna pozycja wisząca. Lecz jeśli tak, to pilot raczej nie latał w pasiaku lub koszuli.
UsuńAle przecież jak wszyscy wiedzą, to nie chodziło o żadne badania, ponieważ to były pseudo naukowe badania bez żadnej wartości. A prawdziwym celem było znęcanie się nad ludźmi.
Pozycja wisząca czy siedząca, wychodzi na to samo jeśli nie masz maski tlenowej; takie rzeczy można sprawdzić w komorze barycznej i raczej wątpię czy cała uprząż coś zmieniała. Przyszło mi do głowy że chodziło o "unieruchomienie" ciała bez pozbawiania go swobody ruchu; może badanie sprawności posługiwania się sprzętem pod wpływem silnych środków?
OdpowiedzUsuń