Wtedy kiedy nie myślę to z reguły kopię i jest to taki stan przejściowy, który powoduje że nic ciekawego nie znajduję, pewnikiem jest to spowodowane właśnie brakiem myślenia w danej chwili :). Gdyby się nad tym zastanowić jest to w miarę logiczne, ponieważ jak można coś znaleźć ciekawego jak człek coś robi bezmyślnie :).
No więc tak sobie siedzę patrzę i myślę. Podczas tego myślenia naszła mnie taka myśl aby sobie coś porównać.
Porównałem sobie wejścia w Riese i wejścia hen w świecie, a skutkami tych porównań postanowiłem się podzielić. Więc pokażmy wpierw inne wejścia tam gdzie były fabryki broni V i porównajmy nasze Riese.
Riese Osówka.
Riese Włodarz.
Podziemny zakład zbrojeniowy.
Oczywiście nie chodzi mi o wysokość pomieszczeń choć i co do tego można polemizować lecz o szerokość chodników początkowych lub jak kto woli dojazdowych .
Możemy to porównać do innych adaptowanych tuneli kolejowych gdzie prowadzono jakąś produkcję.
Zaadaptowany tunel kolejowy.
I wszystko w Sowich Górach by zgrało, że to nie podziemne zakłady produkcyjne, gdyby nie inne zakłady produkcyjne produkujące mniejsze elementy wyposażenia. W tym " Richard" który miał ponad 35 km podziemi.
Richard.
Tu myślę powinniśmy sobie postawić pytanie i na nie odpowiedzieć czym tam się zajmowano , ponieważ "Richard" był podobnie jak w Sowich podzielony . W dokumentach dla "Richarda" figuruje firma Elsalbe GmbH która jako część koncernu Auto-union robiła silniki HL-230 do czołgów ( w rejestrze spółek figurowała jako firma samochodowa , produkcja i sprzedaż).
Spójrzmy teraz co się tam dzieje pod wspólną nazwą "Richard", lokuje się tam :
Elsalbe GmbH- "Richard I "
Kalkspat (prawdopodobnie Osram, Siemens & Halske, AEG,,Philips) -"Richard II"
W planie (przeznaczenie nie znane) -"Richard III "
Czy "Riese" podlegało pod SS-Gruppenführera dr. inż. Hansa Kammlera ?. Co wiemy na pewno ? Dla czego nie adaptowano kopalni jak wszędzie wokół ?. Czy w Głuszycy, Sierpnicy, Rzeczce, Jedlinie, nie było kopalni do adaptacji ?.
"Richard" produkował silniki do czołgów lecz potem po 30 kwietnia 1944r zmienił profil i zaczęto rzeźbić przy samolotach, to wynika z rozkazów jakie się zachowały. Lecz jeden z pracujących tam świadków mówi o silnikach rakietowych. Spójrzmy na Czeską stronę :
https://www.youtube.com/watch?v=fHaiNFAT004&feature=related
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz