środa, 12 czerwca 2013

Półprawdy. Tajemnica skarbca.

Wczoraj zrobiłem powtórkę z rozrywki i oglądnąłem sobie taki stary film :
http://www.youtube.com/watch?v=2JtVpJTTGLI

Tak sobie oglądam i tak słucham, na początku słyszę że tam w podziemiach znajdują się czaszki Biskupów Pomorskich.....złapałem głęboki oddech ..... ależ mamy historię.

Oglądam dalej i słyszę,  że w podziemiach katedry pochowani są Książęta Pomorscy i Biskupi Pomorscy , znów złapałem głęboki oddech.... ale kawał naszej Polskiej historii.

Oglądam dalej i narrator mówi ...że chlubą Katedry Kamieńskiej był skarbiec jeden z największych w Polsce, zawierał on gromadzone przez wieki dzieła sztuki.  I tu nagle zapaliła mi się czerwona lampka nadając przerywany sygnał.

Tak sobie pomyślałem w jakiej Polsce?.....może w dzisiejszej Polsce? ....tak to by się zgadzało. 
Ale jeśli w dzisiejszej to jak można było w tej dzisiejszej Polsce gromadzić przez wieki dzieła sztuki ? Jak tam żadnej Polski nie było.

No i już byłem w domu. Ten film mówi nam , że w Katedrze Kamieńskiej leżą wybitni książęta polscy(pomorscy) , biskupi polscy ( pomorscy) i gromadzone były tam przez wieki skarby kultury polskiej (pomorskiej). W związku z tym poszukujemy tych skarbów jako polskich (pomorskich) korzeni. Oczywiście nie jest to powiedziane wprost ale podprogowo trafia, oj trafia do głowy :).

Z tego co pamiętam to tam na pomorzu trafiano na jako najstarszą kulturę łużycką, potem różni się tam przewalali, jedni zabierali tereny siłą , inni wchodzili w układy rodowe, inni knuli. A ci co tam mieszali to byli różnych narodowości.
Pozwoliłem sobie spojrzeć na Księciuniów Pomorskich :

Jest tam wśród nich Eryk Pomorski -
z Bożej łaski król Danii, Szwecji i Norwegii, Wenedów i Gotów, książę Pomorza.


Jest też :
Erich II Książę Pommern-Wolgast
Byli tam też Piastowie, Gryfici i różni inni.

Potem luknąłem na tych Biskupów :
Tam też różni, od Konradów, po Ottonów, Wilhelmów, Zygfrydów, Bogusławów. Cała międzynarodowa zbieranina.

No i w filmie mamy Herr von Flemminga który zabezpieczał relikwiarz św. Korduli. Jeśli ktoś pomyśli, że ta Kordula jest Polką z Piastów to jest w błędzie, to Brytanka żyjąca w IV wieku we Francji i przybyła jako relikwia w średniowieczu z Kolonii. Jak widać po zdobieniach jest to relikwiarz Skandynawski.
Cóż można powiedzieć ? sami to oceńcie.

 Po tym powrocie do starego filmu oglądnąłem sobie inny stary dokument dotyczący Szczecina. A tam już jako "nasza" powojenna głowa państwa Bierut - rosyjski agent na czele, z sowiecką plejadą gwiazd w tle. Tam to się nasłuchałem podobnych w treści i formie "prawd historycznych", aż dostałem bólu głowy.

Zawsze się zastanawiałem jak to jest że "władzia " szuka wciąż niemieckich własności, opowiadając że to nasze dziedzictwo , a nie szuka Polskich regaliów, których jako jedyni na świecie nie mamy. 

Do znalezionego skarbu z katedry można też dzisiaj dodać powrót kielicha księcia Barnima, który w momencie śmierci jednego z księży pojawił się w muzeum za sprawą jego rodzinnych spadkobierców.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz